WLTP voordeel bij Stern Auto

Wat is WLTP?

WLTP is een afkorting voor Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure en is een nieuwe richtlijn die is opgesteld om het brandstofverbruik, voertuig emissies en bereik van lichte voertuigen (personenwagens en lichte bedrijfswagens) te testen. Tot september 2017 gebeurde dit volgens de NEDC methode. Deze test methode stamt al uit de jaren '80 van de vorige eeuw en past niet meer bij de huidige tijd. Om deze reden is een nieuwe en eerlijkere testmethode ontwikkelt onder de naam WLTP. De WLTP is vele malen uitgebreider en is gebaseerd op realistischere rijomstandigheden. Daarnaast sluit deze testmethode beter aan bij de rijprestaties op de weg in de dagelijkse praktijk.

Waarom u juist nú uw nieuwe Mercedes-Benz moet kopen?

De Nederlandse overheid heft over alle nieuw verkochte personenauto's BPM. Dit bedrag is verschillend per auto en is gebaseerd op de CO2 uitstoot van de betreffende auto. Met de komst van de nieuwe WLTP test cyclus zal de CO2 uitstoot van de auto opnieuw gemeten worden en deze valt in alle gevallen hoger uit, met als resultaat dat de (BPM-staffel) prijzen van nieuwe auto's per 1 september 2018 tot duizenden euro's zullen gaan stijgen. Alle auto's die tot en met 31 augustus 2018 verkocht én geregistreerd worden en die voldoen aan de NEDC normen, leveren een besparing op van vele duizenden euro's. Deze auto's zijn niet anders en ook niet minder dan een auto die onder WLTP wordt getest, echter wel gunstiger geprijsd.

De hoogte van de nieuwe prijzen weten wij op dit moment nog niet en wij zijn hierin afhankelijk van de Nederlandse overheid. Dit alles heeft ons doen besluiten een hele ruime voorraad Mercedes-Benz modellen aan te leggen welke wij nog vóór de ingang van WLTP kunnen leveren. Naast het prijsvoordeel bieden wij u extra korting op deze auto's. Dit is dus HÉT moment om te beslissen in welke nieuwe Mercedes-Benz u de komende weken de weg op rijdt!

Waarom kiest u voor Stern Auto?

  • Grootste dealeraanbod van Nederland
  • Tot 24 maanden garantie
  • Volledig bekende onderhoudshistorie
  • Altijd een vrijblijvende proefrit
  • Financieren, verzekeren en leasing onder één dak
  • Persoonlijke service, hoge klanttevredenheid

Interesse? Neem dan contact op met Stern Auto

Waarom is de WLTP testprocedure beter?

De nieuwe WLTP testmethode is zoals hierboven al vermeld ontwikkeld om een realistischer beeld te krijgen van het verbruik en emissie die een voertuig, en in ons geval een Renault uitstoot. Bovendien is de manier waarop binnen de WLTP getest wordt beter dan de NEDC omdat er met meer omstandigheden rekening wordt gehouden. De huidige NEDC testcyclus vindt in een laboratorium plaats en in de WLTP testcyclus wordt ook op de weg getest. Het hiernaast weergegeven filmpje geeft meer duidelijkheid hierover. 

Wat betekent dit voor u?

Wij willen benadrukken dat de rijprestaties en het echte brandstofverbruik niet worden beïnvloed, onafhankelijk van het gevolgde certificeringsprotocol. Het CO2-niveau en de gegevens over brandstofverbruik die door fabrikanten worden gepubliceerd, zullen ongunstiger lijken op basis van WLTP, maar dat is omdat het nieuwe protocol dichter bij de dagelijkse praktijk ligt.

Eenvoudig gezegd is WLTP nauwkeuriger dan NEDC, maar dat verandert niets aan de prestaties en het verbruik van de auto.

Testparameters NEDC

Testparameters NEDC:

  • Enkelvoudige testcyclus
  • 11 kilometer testafstand
  • Gemiddelde snelheid van 34 km per uur
  • Optionele uitrusting wordt niet meegerekend
  • Bij een temperatuur van 20 tot 30 graden celsius
  • Testduur van 20 minuten
  • 2 rijfasen: 66% stad en 34% buitenweg
  • Maximumsnelheid van 120 kilometer per uur
  • Vastgelegde schakelmomenten

Testparameters WLTP

Testparameters WLTP:

  • Dynamische testcyclus die echte rijomstandigheden beter weergeeft
  • 23,25 kilometer testafstand
  • Gemiddelde snelheid van 46,5 km per uur
  • Optionele uitrusting wordt wel meegerekend en kan verschillen per optie
  • Bij een temperatuur van 23 graden celsius waarbij CO2 waarden worden gecorrigeerd naar 14 graden celsius
  • Testduur van 30 minuten
  • 4 dynamische rijfasen: 52% stad en 48% buitenweg
  • Maximumsnelheid van 131 kilometer per uur
  • Per auto verschillende schakelmomenten