SternTrucks: gouden medaille voor klanttevredenheid

14-01-2015 15:20

2015-01-14 Gouden medaille-artk

Mercedes-Benz Truckdealer SternTrucks is onderscheiden met een gouden Klanttevredenheids-medaille. SternTrucks kreeg de prestigieuze onderscheiding omdat het bedrijf opvalt door de zeer hoge mate van klantvriendelijkheid. Met Klant Nr. 1 streeft Mercedes-Benz - met succes - naar de meest tevreden klanten van Nederland. Die klanten spreken zich via enquetes uit over hun dealerbedrijf. Hierbij komt alles aan bod: van showroom tot en met werkplaats. Klanttevredenheid is een topprioriteit van Mercedes-Benz. Het is een belangrijke factor voor de loyaliteit én tevreden klanten zijn belangrijke merkambassadeurs.

Klanttevredenheid is hét startpunt voor klantloyaliteit. Daarom voert Mercedes-Benz al ruim 20 jaar onderzoeken uit om de mate van tevredenheid van klanten te meten. Door middel van online vragenlijsten kunnen klanten zich uitspreken over de kwaliteit van de dienstverlening in zowel showroom als werkplaats. Ook kunnen ze verbeterpunten aangeven.

De klant altijd op Nr. 1 – alle aspecten tellen mee

De essentie van Klant Nr. 1 is dat klanttevredenheid structureel is geïntegreerd in alle processen bij een dealerbedrijf: van eerste contact, proefrit en offerte tot en met de aflevering en de uitvoering van onderhoud en reparatie.

SternTrucks: gouden medaille voor de klantvriendelijkheid

Bij de uitreiking van de Klant Nr. 1 Awards bleek ook dit jaar dat de complete Mercedes-Benz organisatie zeer goed scoort als het gaat om de kwaliteit van de dienstverlening. Mercedes-Benz truckdealer SternTrucks sprong er uit met zeer hoge waarderingscijfers van klanten. Daarvoor kreeg directeur Arnoud Zuijdendorp de gouden Klant Nr. 1-medaille overhandigd. Zuijdendorp over de prestigieuze onderscheiding: “Met ons label SternTrucks hebben we Truck Dedication in huis – de volledige focus op trucks dus. Het spreekt voor zich dat we daarvoor speciale teams hebben. Die bestaan uit echte truck-mensen, die met hun mentaliteit en houding perfect inspelen op de wensen en behoeften van transportondernemers. Deze prijs bevestigt dat die focus werkt. Dat is belangrijk: dit kwaliteitsniveau is onze basis voor verdere groei.”

Altijd en overal: zorg en aandacht

De Mercedes-Benz Klant Nr. 1 Awards werden dit jaar voor de achtste keer toegekend. Hans-Bahne Hansen, CEO van Mercedes-Benz Nederland reikte de prijzen uit. Hij complimenteerde de dealers met de resultaten en zei daarbij het volgende: “Het is buitengewoon prettig om vast te stellen dat de complete Mercedes-Benz dealerorganisatie ons motto ‘Das Beste oder Nichts’ met verve in praktijk brengt. Onze medewerkers zijn toegewijd én goed getraind. Zij zorgen er zo voor dat elke klant overal in het bedrijf het Mercedes-Benz gevoel ervaart. Onze klanten nemen zelfs de moeite om onze producten en dienstverlening aan te bevelen bij anderen - misschien wel het ultieme compliment dat je als dealer en dealerorganisatie kunt krijgen. Samen met een reeks (zakelijk interessante) nieuwe modellen is dit dé opstap naar 2015.”