Kwaliteitscertificaat Mercedes-Benz Werkplaatsproces Stern Auto en SternTrucks.

10-06-2015 10:52

Stern Auto en SternTrucks hebben voor 7 vestigingen het Service Consultancy kwaliteitscertificaat voor de personen- en bedrijfswagens werkplaats behaald. Dat betekent dat de werkplaatsen van Almere, Amersfoort, Hilversum, Nieuwegein, Nijkerk, Veenendaal (Turbinestraat) en Veenendaal (Galileistraat) aan de Process Field Force of Daimler AG (GSP/MR) en Mercedes-Benz Nederland B.V. criteria van het hoogste niveau voldoet. Het verkrijgen van het kwaliteitscertificaat is weliswaar eervol, maar geen doel op zich. Het draait uiteindelijk namelijk om optimale klantentevredenheid. En die vertoont bij Stern Auto en SternTrucks een steeds opgaande lijn.

Service Consultancy is een door Mercedes-Benz ontwikkelde internationale kwaliteitsstandaard waarbij elke afzonderlijk stap in het werkplaatsproces gedetailleerd wordt beschreven; vanaf het eerste telefonische contact voor een werkplaatsafspraak tot en met het weer afgeven van de auto. Door op een dergelijke gestructureerde manier te werken kan gericht aan elk facet van de serviceverlening worden gewerkt. Dat is belangrijk, want bij de aankoop van een topproduct mag een klant ook de bijbehorende service verwachten.

Teamwork

Het verkrijgen van het Service Consultancy kwaliteitscertificaat gaat niet vanzelf. Jaap Schoemaker, Manager After Sales: ”Het begon met een situatieschets. Deze werd in nauwe samenwerking met Mercedes-Benz Nederland gemaakt. Daarbij bleek dat we op bepaalde punten nog beter zouden kunnen presteren. De complete teams zijn daarmee aan het werk gegaan. Iedereen is ervan doordrongen dat de klant op nummer 1 moet staan. Alleen dit al zorgde voor optimale motivatie. En dat werd alleen maar beter doordat iedereen duidelijk zag dat een gestructureerde manier van werken niet alleen voor extra klantentevredenheid zorgt, maar ook voor meer werkplezier en een hoger productiviteit. Elk aspect van het werkplaatsbezoek is immers volkomen helder voor zowel de klant als voor de werknemers. Ik zie dit certificaat als de bekroning van de motivatie van alle werkplaatsmedewerkers - het was én blijft teamwork om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn.”

Bovengemiddelde klanttevredenheid

Jacco Floris is Manager Garantie & Systemen bij Mercedes-Benz Nederland en in die functie mede betrokken bij de Service Consultancy: “Stern Auto en SternTrucks hebben voor de Mercedes-Benz werkplaatsen het kwaliteitscertificaat ontvangen en dat hebben ze echt verdiend. Er is intensief gewerkt om dit resultaat te halen. Arjaan Griffioen en Alex Wallet die namens de importeur het traject bij Stern Auto en SternTrucks begeleidden, hebben bijzonder goed en plezierig samengewerkt met de gemotiveerde teams. We zien de eerste resultaten ervan trouwens al nadrukkelijk terug. Sinds jaren houden we de klanttevredenheidsscores per dealerbedrijf nauwgezet bij. Stern Auto en SternTrucks scoren daarbij nu goed in het landelijke gemiddelde en is uiteraard goed nieuws voor de klanten.

Collage kwaliteitscertificaat