Nieuw ontwikkelde Fuel Duel PowerBooster

Met de introductie van de tweede generatie van de OM 471-motor luidt Mercedes-Benz een nieuwe fase van de succesvolle Fuel Duel in. Onder de naam Fuel Duel PowerBooster kan een Actros met nieuwe motor in de dagelijkse praktijk het gaan opnemen tegen andere trucks uit het wagenpark van ondernemers.

fuelduel-670px

De vernieuwde OM 471 krachtbron luidt tevens een nieuwe Mercedes-Benz Fuel Duel-fase in met een volledig nieuwe uitstraling. De eerste fase van de Fuel Duel werd geïntroduceerd bij het vorige model Actros. Een model dat in het overgrote deel van de verreden Fuel Duels zuiniger bleek dan de concurrentie. Met de introductie van de huidige Actros in 2011 en Predictive Powertrain Control in 2014, wist Mercedes-Benz tot twee keer toe nog eens vijf procent extra te besparen.

De geperfectioneerde motor die nu wordt geïntroduceerd bespaart dus nog eens drie procent extra brandstof bovenop het reeds gunstige verbruik. Bij gemiddelde inzet en een kilometrage van 130.000 km/jaar, verbruikt een Mercedes-Benz Actros met een tweede generatie motor ongeveer 1.100 liter minder diesel en stoot hij ongeveer drie ton minder CO2 uit. Met de nieuwe naam Fuel Duel PowerBooster hint Mercedes-Benz naar de ogenschijnlijk tegenstrijdige prestatie van de motor: een hoger koppel dat al bij lagere toerentallen beschikbaar is. Meer kracht dus, maar desondanks met een lager verbruik.

 

 

Ja, ik wil graag de uitaging met de Actros aangaan